Psycholog Warszawa
 

Nurburgring położony jest w malowniczym paśmie gór Eifel, rozciągającym się ok. 50 kilometrów na południe od Bonn. Punktem rozpoznawczym okolicy – widocznym z każdej niemal drogi dojazdowej - są ruiny zamku Nurburg z charakterystyczną wieżą.

Północna pętla została zbudowana między 1925 a 1927 rokiem i pierwotnie liczyła razem z południową ponad 28 kilometrów.

W założeniu miała być torem wyścigowym i takim jest do dzisiaj.

Do 1976 roku była oficjalnym miejscem Grand Prix Niemiec w Formule 1.

Innym przeznaczeniem miało być wykorzystywanie jej jako toru testowego.

Także dziś jest centralnym punktem dla koncernów motoryzacyjnych, które regularnie testują na niej swoje prototypy.

Obecnie wykorzystywana jest tylko północna część i nowy obiekt -  zbudowany w 1984 roku  (bardziej znany z wyścigów Formuły 1). Czasami wykorzystywane są oba tory w połączeniu np. podczas corocznego 24-godzinnego wyścigu.

Z wyjątkiem jeszcze innych-  mniejszych imprez,  tor jest otwarty dla kierowców amatorów od kilkudziesięciu lat, obecnie  - praktycznie przez cały rok.

Nie jest to obiekt nowoczesny, rozumiany w stylu obecnie budowanych torów wyścigowych, stąd niebezpieczeństwo i respekt są jednymi z podstawowych informacji jakie należy wymienić oprócz wspaniałego wyzwania jakim jest jazda po nim.

Według oficjalnych danych ma 73 zakręty, wiele z nich „ślepych”, kilka stromych zjazdów i podjazdów, zmienna nawierzchnia oraz różna jej przyczepność powodują, że jazda po nim jest prawdziwym przeżyciem.

Z wyjątkiem oznaczonych miejsc – nie ma na ograniczenia prędkości.

Wymaganiem aby rozpocząć jazdę jest samochód lub motocykl posiadające stałą rejestrację, posiadanie ważnego ubezpieczenia oraz kupno biletu uprawniającego do wjazdu.

 

 

Dane:

 

Długość – 20,8 km

Zakręty – 73 (33 w lewo, 40 w prawo)

Wzniesienie – max. 17%

Zjazd – max. 11%

Różnica poziomów – 300 m (wjazd na tor 620m n.p.m, Breidscheid 320m n.p.m)

Nurburgring Zdjęcia Mapy English Odnośniki Wpisy Kontakt Inne